Вчені визначили білки, які допомагають відновитися після інсульту

Вчені визначили білки, які допомагають відновитися після інсульту Вчені визначили білки, які допомагає нервовим клітинам відновитися після інсульту © Naked Science
Відкриття дослідників може допомогти в розробці нового препарату для боротьби з наслідками інсульту.

Вчені з медичного центру Піттсбурзького університету визначили протеїн, який сприяє відновленню нервових клітин після інсульту. Як повідомляє Naked science, дослідники провели досліди на мишах.

Фермент UCHL1 - білок, який очищає організм від нестандартних протеїнів. Попередні дослідження авторів показали, що молекули жирних кислот під назвою циклопентенон простагландини (CyPgs) з'являються в нервових клітинах після інсульту, зв'язуються з UCHL1 і порушують його функціонування. Зараз вчені поставили експеримент на мишах, щоб дізнатися, як поведе себе білок, якщо "вимкнути" CyPgs.

Дослідники вивели генетично модифікованих мишей, у яких змінена версія гена UCHL1 виробляла протеїн, стійкий до впливу CyPgs. Крім того, вчені спостерігали за контрольною групою звичайних гризунів. У всіх них був змодельований інсульт, а потім вчені спостерігали за відновленням.

У результаті у модифікованих мишей після інсульту спостерігалося менша кількість пошкоджених аксонів у порівнянні з контрольними тваринами. Подальші досліди показали, що білки, позбавлені впливу CyPgs, активували механізми клітинного відновлення, завдяки яким ліквідувалися пошкоджені протеїни. Цей процес запобігав подальшій втраті нейронів. Крім того, експериментальні миші швидше відновлювали моторні функції.

Раніше вчені заявили про те, що хронічний стрес призводить до змін у структурі та пошкодження нервових клітин у мозку. Особливо це стосується мигдалеподібного тіла – центру емоцій і пошуку зовнішніх загроз.