Новини науки - Виявлена позеленіла муміфікована рука дитини - Технології - dt.ua

Вчені виявили загадково позеленілу муміфіковану руку немовляти

30 травня, 2018, 13:32 Роздрукувати

Останки дитини були виявлені на середньовічному цвинтарі.

В ручку немовляти була вкладена мідна монета © Science Alert

Археологи з Сегедського університету під час досліджень середньовічного цвинтаря на схід від Кечкемета в Угорщині виявили крихітну муміфіковану руку дитини, яка загадковим чином позеленіла. Як повідомляє Science Alert, знахідка дозволить дослідникам краще вивчити похоронні традиції того часу.

На думку дослідників, їм вдалося виявити зразок рідкісного способу муміфікації – через мідь. В ручку немовляти була вкладена мідна монета, яка, імовірно, мала стати провідником у загробне царство, і яка стала причиною здобуття кінцівкою зеленого відтінку.

Розміри руки немовля свідчать про те, що воно народилося недоношеним і померло до або після народження. Аналіз останків показав, що вміст міді в них в 500 разів перевищував нормальну концентрацію. Але дослідники не могли пояснити ні причини такого високого вмісту міді, ані того, чому була муміфікована тільки рука. Крім того, раніше не було відомо про традиції поховання з монетами в Угорщині.

За словами вчених, у Середновіччі тіла нехрещених немовлят ховали поблизу церков, обертаючи в тканини, поміщаючи в невеликі горщики або ящики. Іноді поруч з останками клали мідні монети, які, за віруваннями, мали полегшити шлях душі померлого на небеса.

Як відзначають дослідники, більша частина останків, знайдених на території цвинтаря, датується 1200-1600 роками, але монета, яка була знайдена поряд з рукою немовляти, датується 1858 роком, тобто, вона потрапила на цвинтар приблизно через 150 років після того, як він був закритий. Вчені припускають, що саме монета стала причиною муміфікації руки. Разом з тим, вони виявили останки іншої дитини, яка також була похований з монетою, але останки якої повністю зотліли.