Вчені виявили загадкові отвори в арктичній кризі

Вчені виявили загадкові отвори в арктичній кризі Походження лунок залишається загадкою для вчених © NASA
Дослідники не можуть пояснити, звідки вони взялися.

Вчені місії NASA Operation IceBridge пролітали над морем Бофорта і виявили у кризі незвичайні отвори, природа яких залишається загадкою для дослідників. Вчені місії здійснювали проліт над Арктикою для того, щоб порівняти кількість льоду в 2013 році і зараз. Але 14 квітня вони виявили незвичайні лунки, які стали для них повною несподіванкою, повідомляє NASA.

"Ми спостерігали ці округлі утворення у кризі протягом декількох хвилин. Нічого подібного я ніколи не бачив", - заявив один з дослідників Джон Зонтаг.

Лід, у якому виявилися воронки, утворився за останній сезон. Такий молодий лід приростає за зиму і покриває тонким шаром простір чистої води між льодами. "Швидше за все цей лід тонкий, м'який, легко кришиться, і ця крихта збивається в грудки. У центрі він безформний, а з боків збивається в структуру з хвилястою поверхнею, як видно на фотографії", - розповів Дон Перовіч, геофізик з Дартсмутского коледжу.

За його словами, за зубчастим нашаруванням льодів на краю знімка можна припустити, що в цьому місці льоди зіткнулися і утворили зубчастий рельєф. На товщину льоду вказує і цей рельєф, нехарактерний для товстого шару льоду, і сірий колір, який означає, що снігу на льоду лежить небагато.

Разом з тим, вчені не можуть пояснити, чому дані отвори з'явилися. На їхню думку, вони можуть бути лунками, які виконали тюлені для того, щоб вони могли дихати, а ущільнення навколо них могли бути викликані нашаруваннями снігу під дією вітру. Крім того, можливо, що лунки утворилися в результаті конвекції; до берега в цій частині моря Бофорта недалеко, і теплі води з материка могли точково протопити тонкий лід.

У цьому році дослідники зафіксували рекордно теплу зиму в Арктиці.Наголошується, що в середньому температура жовтня-березня в регіоні становить -20 градусів Цельсія. У цьому ж році 20 лютого температура не опускалася нижче 0. Більше того, 24 лютого на півночі Гренландії температура досягла 6 градусів Цельсія. Як підкреслюють дослідники, у лютому температура в Арктиці була вищою, ніж в Європі.