Вчені виявили воду на далекій екзопланеті

Вчені виявили воду на далекій екзопланеті Екзопланета HAT-P-26b схожа на Нептун © Naked Science
В атмосфері екзопланети виявили сліди водяної пари.

Група астрономів під керівництвом Кельвіна Б. Стівенсона заявила про те, що виявила воду на екзопланеті HAT-P-26b. Результати роботи дослідників опубліковані на сайті arxiv.org.

На думку вчених, атмосфера схожої на Нептун планети, яка розташовується в сузір'ї Діви, містить сліди водяної пари, що може свідчити про наявність на ній води. Висновки вчених зроблені на підставі даних, отриманих інструментом Low Dispersion Survey Spectrograph 3C (LDSS-3C), який знаходиться у чилійській обсерваторії Лас-Кампанас, крім того, дослідники використовували дані телескопа Спітцер.

Дослідники також виявили знижену концентрацію калію. На думку вчених, атмосфера планети має металічність, близьку до сонячної.

Планета HAT-P-26b розташована на відстані 437 світлових років від Землі, її масу можна порівняти з масою Нептуна. Планета також є газовим гігантом, половина маси якого припадає на ядро, а інша частина пов'язана з воднево-гелієвою атмосферою. Оборот навколо своєї зірки планета здійснює за 4,23 дня. Зірка, навколо якої обертається екзопланета, є оражнжевим карликом, маса і радіус якого складають 81% і 78% від сонячних.

Раніше повідомлялося про те, що вченим вперше вдалося зняти екзопланету в процесі формування. На зробленому знімку можна побачити процес накопичення газу і пилу, який є частиною зростання екзопланети.