Плутон - Вчені виявили висячі долини на Плутоні - Технології - dt.ua

Вчені виявили "висячі" долини на Плутоні

18 грудня, 2015, 17:28 Роздрукувати

Долини виявлені на "серці" планети.

На "серці" Плутона помічена незвичайна геологічна активність © NASA

Вчені місії New Horizons виявили нові загадкові властивості поверхні Плутона. На "серці" планети, що отримало неофіційну назву плато Супутник, були виявлені "висячі" долини, які нагадують долини Єллоустонського заповідника. Повідомлення про це було опубліковано на офіційному сайті NASA.

Як заявив дослідник Алан Говард, "Плутон багато в чому перевершив наші очікування щодо різноманітності форм рельєфу і процесів, які відбувалися на нашій планеті в минулому".

Ключ до розуміння активності на Плутоні лежить у глибоких шарах азоту та інших легких льодів, що покривають плато Супутник, площа якого становить близько 1000 кілометрів. Нові дослідження не тільки визначили основні функції льоду на поверхні планети, але й вказали на те, що його шар може досягати глибини кількох кілометрів. Випаровування азоту та інших конденсатів призводить до утворення потоків, які стікаються до плато.