Вчені виявили в Тибеті найбільш високогірну палеолітичну стоянку

Вчені виявили в Тибеті найбільш високогірну палеолітичну стоянку Археологи знайшли в Тибеті стоянку віком 30 тисяч років © strana.ru
Стоянка знаходиться на висоті 4,6 кілометра.

Група китайських і американських археологів виявила на Тибетському нагір'ї найбільш високогірну палеолітичну стоянку. Як повідомляє N+1, стоянка розташовується на висоті 4,6 кілометра, люди оселилися там близько 30-40 тисяч років тому.

Тибетське нагір'я – найвище місце на планеті, де живуть люди. Місцевим жителям довелося пристосовуватися до холодного клімату, нестачі рослинної їжі і гіпоксії. Тибет став одним з останніх місць, в яких оселилися люди.

Тепер же дослідникам вдалося виявити найдавнішу стоянку на Тибетському нагір'ї, на якій люди жили мінімум 30 тисяч років тому. Місце Нвія Діву знаходиться в центральній частині нагір'я на висоті 4,6 тисячі метрів. Вчені виявили його у 2013 році і до недавнього часу проводили тут археологічні та геологічні дослідження.

Вченим вдалося виявити більше трьох тисяч кам'яних артефактів: шкребки, шила, кам'яні ножі і так далі. Датування зразків породи дослідники провели за допомогою оптичної люмінесценції – методу, який дозволяє дізнатися, коли мінерал останній раз перебував на світлі.

Виявилося, що вік шару, в якому були знайдені найстаріші артефакти, відповідає періоду 30-40 тисяч років тому. За словами дослідників, зовнішній вигляд артефактів, знайдених на стоянці, відповідає артефактам, знайденим в Монголії і Сибіру. На їхню думку, це може свідчити про те, що стародавні тибетці і жителі Сибіру контактували між собою.

Раніше повідомлялося про те, що дослідники виявили в Помпеях незайману гробницю молодої жінки
, яка датується IV століттям до нашої ери. Вчені припускають, що гробниця належить маловивченій культурі самнітів, які жили в цьому регіоні до римлян.