Під землею знайшли гігантський резервуар прісної води - Технології - dt.ua

Вчені виявили в США гігантські підземні запаси прісної води

24 червня, 14:22 Роздрукувати

Резервуар містить воду льодовика, що розтанув 15 тисяч років тому.

Під землею знайдені гігантські запаси прісної води © Википедия

Вчені виявили в районі північно-східного узбережжя США гігантський резервуар відносно прісної води, який потрапив у пастку з пористих відкладень, які розташовуються під солоним океаном. Як повідомляється на сайті Колумбійського університету, резервуар з водою поширюється вздовж атлантичного узбережжя від Массачусетсу до Нью-Джерсі, а від берега в бік океану — приблизно на 80 кілометрів аж до межі континентального шельфу.

Глибина залягання водоносних шарів складає 180-360 метрів нижче дна океану. Якби озеро розташовувалося на поверхні, його площа склала 24 тисячі квадратних кілометрів. На думку дослідників, подібні резервуари можна знайти по всьому світу і вони можуть забезпечити людству необхідний доступ до прісної води. Виявити резервуар вдалося за допомогою магнітотелуричного зондування.

Вчені відзначають, що вода могла потрапити в резервуар двома шляхами. 15-20 тисяч років тому більша частина води на Землі містилася в льодовиках. Після того, як вони розтанули, вода утворила дельти річок нагорі шельфу, які потім були "спіймані" в розсіяні кишені.

Дослідники відзначають, що резервуар живлять також сучасні підземні джерела за рахунок приливно-відливних явищ. Крім того, існують свідчення того, що водоносний горизонт частково змішується з водою океану.