Вчені виявили в Шотландії сліди гігантського цунамі

Вчені виявили в Шотландії сліди гігантського цунамі Вчені знайшли свідчення гігантських цунамі, які обрушилися на Шетландські острови
Висота хвилі склала близько 12 метрів.

Вчені з Британської геологічної служби заявили про те, що цунамі обрушувалися на Британські острови набагато частіше, ніж вважалося до цього. Як повідомляє ВВС, дослідникам вдалося виявити сліди гігантських хвиль, які обрушилася на Шетландські острови 1,5 та п'ять тисяч років тому.

Наголошується, що вчені вже знали про те, що близько восьми тисяч років тому цунамі накривали великі території, які становлять сучасні Британські острови, Норвегію, Ісландію і Гренландію. 20-метрова хвиля проникла углиб Британських островів на 80 кілометрів. Причиною цунамі став зсув грунту, який стався під водою до північно-заходу від Норвегії. Обсяг частини континентального шельфу, що обрушилася, склав 3,5 тисячі кубічних кілометрів, а довжина дна, що осіло, - 290 кілометрів. На думку геологів, причиною обвалу стала нестабільність порід, що утворилися під час останньої льодовикової епохи.

Тепер же дослідники виявили свідоцтва ще двох хвиль, що обрушилися на Шетландські острови значно пізніше. У ході дослідження вчені вивчили зразки гірської породи, які були вилучені з різних частин Шетландських островів. В результаті дослідники виявили шар піску товщиною близько семи сантиметрів, над яким знаходився шар торфу, сформованого за останні 1,5 тисячі років. Аналіз показав, що шар піску сформувався майже миттєво і може бути результатом впливу цунамі.

Причини появи подібних хвиль вченим ще належить встановити. Разом з тим, вони припускають, що гігантські зсуви можуть виникати частіше, ніж раз на 100 тисяч років, як вважалося раніше, і не обов'язково пов'язані з льодовиковими епохами.

Раніше вчені заявили про те, що коливання гравітаційного поля Землі, які виникають при змінах геологічної структури, можна використовувати для прогнозування наслідків землетрусів, зокрема, цунамі.