Вчені виявили в організмі людини тисячі невідомих мікробів

Вчені виявили в організмі людини тисячі невідомих мікробів В організмі людини знайдені тисячі невідомих бактерій © Lenta.ru
В організмі людини міститься в 10 разів більше одноклітинних бактерій, ніж власних клітин.

Генетики з Гарварду розшифрували ДНК мікробів, які живуть в мікрофлорі людини, і виявили тисячі нових штамів бактерій і грибків, які були раніше невідомі науці. Висновки дослідників опубліковані в журналі Nature.

Тіло людини містить у собі приблизно в 10 разів більше одноклітинних бактерій, грибків та інших представників мікрофлори, ніж власних клітин. Спостереження останніх років показують, що мікрофлора може не тільки впливати на метаболізм людини і ймовірність розвитку раку та інших хвороб, але і на її поведінку.

Тепер дослідники проаналізували структуру ДНК і виділили приблизно дві тисячі видів бактерій, архей і інших мешканців мікрофлори, про існування яких генетики раніше не знали, а також проаналізували їхню можливу роль і функцію в роботі організму.

Як відзначають вчені, їм вдалося підготувати попередню версію "карти" розподілу мікробів по тілу, і простежити за тим, як змінюється їхній видовий склад по мірі дорослішання або старіння людини. До того ж, вчені розкрили кілька нових цікавих зв'язків між метаболізмом та складом мікрофлори – наприклад, в кишечнику повних людей мешкає більше мікробів, що виробляють метан, ніж в організмі худих людей.

Крім бактерій і архей, вчені знайшли десятки раніше невідомих вірусів у зразках мікрофлори людей, що вражають не людські клітини, а хвороботворні бактерії. Приміром, у слині мешкає кілька вірусів, що знищують стрептококів і інших каріозних бактерій, а в кишечнику мешкають бактеріофаги, знищують небезпечні різновиди лактококів.

Раніше повідомлялося про те, що бактерії навчилися протистояти антибіотикам "останньої надії". Це означає, що незабаром можлива поява бактерій, стійких до всіх відомих типів ліків, і такі гени стійкості вже помічені у бактерій, які вражають людей.