Вчені виявили в мозку клітини, які підтримують свідомість

Вчені виявили в мозку клітини, які підтримують свідомість Вчені знайшли нейрони, які підтримують збуджений стан нервової системи © Naked Science
Нейрони навчилися контролювати самі себе.

Вчені з Рокфеллерівського університету виявили в мозку нейрони, які підтримують збуджений стан центральної нервової системи. Як повідомляє Naked science, на думку дослідників, ці клітини навчилися контролювати самі себе.

У ході дослідження вчені вивчили нейрони ретикулярної формації – ділянки стовбура головного мозку, яка відповідає за активацію кори і контроль рефлекторної діяльності спинного мозку. У цій області розташовується так зване гігантоцелюлярне ядро (NGC). У ньому вчені виявили великі нейрони, які запідозрили у збудженні всієї нервової системи.

Дослідники працювали з мишами і виявили, що в нейронах NGC відбувається експресія генів, при якій виробляється фермент - ендотеліальна синтаза оксиду азоту (eNOS). Цей фермент виробляє оксид азоту, який розслабляє кровоносні судини, через що до тканин збільшується приплив насиченої киснем крові.

Оскільки жодні з відомих нейронів не виробляють eNOS, а нервові клітини NGC розташовуються дуже близько до кровоносних судин, що в сукупності дозволяє їм контролювати самих себе, вчені припустили, що вони мають визначальне значення в підтримці збудження центральної нервової системи.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили в мозку людини два кластера генів, які відповідають за розвиток інтелекту. В ході досліджень вчені встановили, що ці ж гени в зміненому стані можуть призвести до епілепсії та когнітивного дисбалансу.