Вчені виявили в морській воді віруси невідомого типу

Вчені виявили в морській воді віруси невідомого типу Вчені виявили новий тип вірусів
На думку дослідників, подібні віруси домінують у Світовому океані.

Вчені з Массачусетського технологічного інституту виявили бактеріофаги, що не мають хвоста і містять ДНК, які не вдавалося знайти за допомогою стандартних методів. На думку дослідників, вони можуть переважати у Світовому океані. Про своє відкриття вчені повідомили в журналі Nature.

У ході дослідження вчені вивчили проби води, взятої біля північноамериканського узбережжя Атлантичного океану. Вони шукали віруси, що містять дволанцюгову ДНК – такі віруси надзвичайно широко поширені, до них відноситься і герпес, і бактеріофаг Т4 (Caudovirales). Заразивши культури морських бактерій Vibrionaceae, вчені виявили 200 різних ДНК-вмісних вірусів, з яких 18 були віднесені до нового порядку Autolykiviridae.

Назва групи відсилає до героя грецької міфології Автоліка, спритного злодія, якого настільки ж важко зловити, як і ці віруси.

"Безхвості" бактеріофаги Autolykiviridae відрізняються невеликим розміром геному – всього близько 10 тисяч основ, у 4-5 разів менше, ніж у "хвостатих" родичів. Незвичайною виявилася і їхня здатність інфікувати і вбивати бактеріальні клітини. Якщо звичайні фаги в експериментах вражали, як правило, один певний вид вібріонів, ці заражали в середньому чотири і приводили до помітно більш високої смертності клітин.

"Вони виявилися відповідальні за 40% смертності бактерій, хоча складали близько 10% від загального числа вірусів у пробі", – пояснює один з авторів роботи.

Ці цифри вказують на велику роль, яку нова група Autolykiviridae відіграє в регуляції бактеріальних популяцій та в біосфері в цілому. Вчені впевнені, що їхня методика дозволить знайти віруси, які раніше уникали виявлення, і в грунті, а можливо – і в кишечнику людини. Подібні генетичні послідовності дійсно знаходяться в геномах бактерій людської мікрофлори.

Раніше повідомлялося про те, що вчені успішно випробували щеплення від ВІЛ. Вчені навчили імунну систему гризунів розпізнавати частки ВІЛ за допомогою "коктейля" з особливих білків, схожих за структурою на частини оболонки вірусу.