Вчені виявили в метеориті алмази з загиблої планети

Вчені виявили в метеориті алмази з загиблої планети У метеориті виявлені алмази з загиблої планети © Naked Science
Алмази були сформовані в надрах планети, яка зруйнувалася ще на початку формування Сонячної системи.

Вчені з Федеральної політехнічної школи Лозанни проаналізували уламки метеорита 2008 TC3, які були знайдені в 2008 році в Судані, і виявили в них алмази, які були сформовані в надрах планети, що загинула ще в перші мільйони років існування Сонячної системи, повідомляє Naked science.

Метеорит став першим небесним тілом, яке вдалося помітити ще при підльоті до атмосфери Землі, і простежити до самого вибуху на висоті 40 кілометрів над поверхнею планети.

За сучасними уявленнями, існують три механізми утворення кристалів алмазу. Вони можуть формуватися безпосередньо при потужному зіткнення астероїда з планетою; в космосі - хімічним осадженням парів вуглецю в протопланетної туманності; нарешті, в самих надрах планет - під дією високих тисків і температур.

У ході нового дослідження вчені проаналізували алмазні включення в 2008 TC3. Вони виявилися порівняно великими - до 100 мікрометрів, що виключає варіанти і з "ударним" походженням, і з осадженням. Залишається єдина версія, до якої і прийшли вчені: алмази 2008 TC3 сформувалися в надрах планети, яка загинула ще в перші мільйони років існування Сонячної системи.

Потім автори розглянули мікродомішки, що накопичилися в цих кристалах. Серед них виявили такі мінерали, як хроміт, фосфати, сульфід заліза, нікелю. Їхній склад і морфологія показали, що зростання кристалів відбувався при досить значному тиску в 20 ГПа (близько 200 тисяч атмосфер). Це може означати, що алмази утворилися в планеті, яка за розмірами десь між Меркурієм і Марсом.

В середині лютого 2013 року жителі багатьох регіонів Уралу спостерігали болід - вогненна куля з хвостом, чий політ завершився яскравим спалахом і вибухом. Маса космічного тіла до вибуху, за оцінками вчених, становила близько 10 тисяч тонн, розмір - близько 17 метрів. За результатами аналізу фрагментів було встановлено, що челябінський метеорит відноситься до класу звичайних хондритів.

На думку дослідників, вік метеорита приблизно дорівнює віку Сонячної системи.