Новини науки - В бурштині знайдені останки найдавнішого змієня - Технології - dt.ua

Вчені виявили в бурштині найдавніше дитинча змії

19 липня, 2018, 12:41 Роздрукувати

Змієня потрапив в бурштин 99 мільйонів років тому.

Вік знахідки оцінюється в 99 мільйонів років © N+1

Вчені виявили в бурштині, який був знайдений в М'янмі, скелет дитинчати змії. Як повідомляє N+1, скелет відноситься до пізнього крейдяного періоду і є найстарішим з відомих на даний момент скелетів змієня. Вік знахідки оцінюється в 98,8 мільйона років, а крім скелета змії в бурштині також збереглися шматочки рослин і лісової підстилки.

Використовуючи рентгенівську мікрокомп'ютерну томографію, вченим вдалося роздивитися скелет у всіх подробицях. Знахідка була близько 97 зчленованих хребців, загальною довжиною всього 47,5 міліметрів. Зберігся хвостовий відділ (10 хребців), на більшості хребців збереглися ребра, є трохи луски і в окремих місцях видно форма тіла, але череп і, за оцінками авторів, ще приблизно 70 хребців, відсутні. Окремі хребці дуже маленькі — до половини міліметра в довжину. Як відзначають дослідники, будова знайденого дитинчати нагадує будову сучасних дитинчат змій.

Крім того, в бурштині також була знайдена шкіра більш великої змії, яка, на думку дослідників, належить більш дорослої змії того ж виду. Разом з тим, матеріалу недостатньо для того, щоб робити якісь висновки. Були знайдені також шматочки рослин і лісової підстилки. Знахідка стала першим свідченням життя стародавніх змій в лісі.