В шматку бурштину з М'янми знайшли древніх морських мешканців - Технології - dt.ua

Вчені виявили в бурштині древніх морських мешканців

14 травня, 14:13 Роздрукувати

Вік останків перевищує 100 мільйонів років.

У бурштині були знайдені рештки 40 істот © Naked Science

Палеонтологи з Китайської академії наук знайшли в шматочку бурштину останки амоніту, черевоногих та ізоподів разом з комахами. Як повідомляє Naked science, бурштин був знайдений на північному сході М'янми.

Наголошується, що розміри шматка бурштину були досить невеликими: він досягав 33 міліметрів у довжину, 9,5 міліметрів в ширину і 29 міліметрів у висоту. Разом з тим, в ньому були знайдені останки 40 істот, серед яких кліщі, мухи, жуки, паразитичні оси, таргани, багатоніжки, ізоподи, чотири раковини гастроподів (черевоногих) і амоніт з роду Puzosia (Bhimaites).

На даний момент учені не можуть точно визначити вік останків. Проведене уран-свинцеве датування цирконів, що містяться в прилеглій породі, показало, що бурштин потрапив туди 98,8 мільйона років тому. Разом з тим, до цього в шарі пісковика, який знаходився поруч з бурштином, знаходили останки амоніту, вік яких становив 113 мільйонів років. Повторний аналіз скам'янілостей поки проведений не був, тому точний вік останків поки назвати неможливо.

Разом з тим, вчені запропонували кілька версій того, як амоніт потрапив в бурштин. Він потрапив туди вже мертвим, хоча знаходився в ювенільному періоді, діаметр раковини — 12 міліметрів. М'яких тканин усередині не залишилося, але туди потрапила велика кількість піску. Ліс ріс на узбережжі, і, згідно з першим припущенням, інтенсивний приплив — а може, навіть цунамі — підкинув раковини так високо, що вони потрапили в смолу дерев. Друга гіпотеза свідчить, що раковини могло вимити разом з піском на берег, смола стікала по стовбуру дерева, захоплюючи з собою різних комах, а потім огорнула і те, що знаходилося біля коренів.

33