У тасманських дияволів знайшли ділянку генів, що сприяє скороченню пухлин - Технології - dt.ua

Вчені виявили у тасманських дияволів ділянки генів, що сприяють скороченню пухлин

28 листопада, 2018, 14:53 Роздрукувати

Організм тварин почав пристосовуватися до захворювання, яке загрожує виживанню виду.

Деяким тасманський дияволам вдалося одужати

Вчені з Університету штату Вашингтон вивчили ДНК тасманських дияволів з пухлинами обличчя та їхніх родичів, які виробили резистентність до захворювання, і виділили кілька ділянок генів, які відповідають за скорочення пухлини. Як повідомляє Naked science, організм тварин почав адаптуватися до захворювання, яке загрожує виживанню виду, і дослідники намагаються застосувати цей механізм для лікування людей.

Пухлина обличчя тасманських дияволів – захворювання, яке вперше було виявлено у 1996 році. Воно смертельно майже в 100% випадків і на даний момент призвело до 80% скорочення популяції тварин.

Рік тому австралійські вчені помітили, що частина позначених тварин з пухлиною обличчя не померла, а пішла на поправку, а пухлина стала менше. У ході нового дослідження вчені прослідковували геноми семи тасманських дияволів з резистентністю до раку і трьох звичайних хворих. Вони знайшли три відмінних регіони в ДНК тварин, що видужали, які пов'язані з імунною відповіддю організму.

"Ми визначили деякі гени-кандидати, які, на нашу думку, пов'язані з регресією раку. Зараз ми почнемо функціональні тести цих генів, щоб зрозуміти, чи можна штучно викликати ту ж реакцію. Поки що важко сказати щось певне з такою малою вибіркою, але ці дані можуть допомогти виробити базу для генетичного опору пухлин", - розповів один з авторів дослідження Марк Маргес.