Новини науки - Стародавні примати володіли кігтями для грумінгу - Технології - dt.ua

Вчені виявили у стародавніх приматів кігті для грумінгу

21 червня, 2018, 14:48 Роздрукувати

Предки сучасних приматів мешкали на Землі 50 мільйонів років тому.

Кігті для грумінгу у приматів назвали еволюційною перевагою

Біологи заявили про те, що у предків приматів, омоміхдів, які мешкали на Землі близько 50 мільйонів років тому, вже були кігті для грумінгу. Як повідомляє Naked science, у деяких видів сучасних приматів є і кігті для догляду за хутром, і нігті. Раніше біологи припускали, що ця риса розвинулася незалежно, через самотній способу життя, але нові дані свідчать про те, що предки приматів мали кігті для грумінгу.

Наголошується, що думка про еволюційні витоки подібного явища прийшла професору Дагу Боєру ще у 2013 році. Пізніше він вивчив кілька копалин омоміїдів, знайдених в штаті Вайомінг, що допомогло йому підтвердити гіпотезу.

"Втрата кігтів для грумінгу, ймовірно, відображає ускладнення соціальних зв'язків між приматами. В цих відносинах вони все менше покладалися на себе очищення шерсті, надаючи справу родичам, тому кігті їм стали не потрібні", - зазначив дослідник.

Грумінг у ссавців виражає не тільки доброзичливість, але і несе практичні функції. В їхній шерсті нерідко оселяються паразити, такі як кліщі або воші, які загрожують здоров'ю. На думку Боєра, мати спеціальний кіготь для видалення шкідників — еволюційна перевага, тому сьогоднішні примати, що живуть окремо, мають його. Ті ж види, які утворили соціальні групи, позбулися, оскільки в ньому більше немає необхідності.