Вчені виявили у рослин "пам'ять"

Вчені виявили у рослин "пам'ять" Рослини виявилися здатні запам'ятовувати важкі часи
Механізм дозволяє організму адаптуватися до змін навколишнього середовища.

Вченим з університетів Бірмінгема і Ноттінгема вдалося розшифрувати механізм, який дозволяє квітковим рослинам відчувати і "запам'ятовувати" зміни в навколишньому середовищі. Як повідомляє "Популярная механика", "пам'ять" рослин не схожа на людську за принципами функціонування, але вона дозволяє рослинам адаптуватися до нових умов.

Наголошується, що основою механізму є білковий комплекс PRC2, що відноситься до групи білків, здатних управляти переміщенням частин хромосом ДНК, що призводить до їхнього розташування на потрібній відстані одна від одної. У вищих рослин цей комплекс відповідає за початок цвітіння при настанні сприятливих умов. Разом з тим, як саме рослини їх розпізнають, на даний момент було загадкою для дослідників.

Тепер же вчені встановили, що PRC2 "включає" інший білок - VRN2. Він відрізняється тим, що при настанні сприятливих для рослин умов він вкрай нестабільний і швидко розпадається. У разі ж настання несприятливих умов, наприклад похолодання, він накопичується в організмі і перешкоджає початку цвітіння. Чим довше тривають несприятливі умови, тим більше білка накопичується в організмі і тим більше часу потрібно на його розкладання.

Тобто, можна сказати, що рослина "пам'ятає" несприятливі часи і чекає моменту, коли вони стануть далеким минулим. Варто відзначити, що PRC2 є й у тварин, але механізм, що відключає його, у них виявлений не був.

Раніше вчені заявили про те, що вихід перших рослин на сушу відбувся на 100 мільйонів років раніше, ніж передбачалося до цього. Згідно з новими даними, перші рослини з'явилися на суші в кембрійську епоху, приблизно 500 мільйонів років тому.