Новини науки - В мозку мишей знайдені нейрони, які відповідають за відчуття голоду - Технології - dt.ua

Вчені виявили у мишей пов'язані з відчуттям голоду нейрони

Відкриття учених може допомогти при терапії ожиріння у людей.

У мозку мишей знайдені нейрони, які відповідають за відчуття голоду © N+1

Вчені з Китаю та Сінгапуру відкрили в мозку мишей групи клітин, які активуються, коли гризун відчуває голод. Вчені стверджують, що подібна мережа нейронів є і у людей, тому в майбутньому їхнє відкриття можна буде використовувати при вивченні порушень харчової поведінки і терапії ожиріння, повідомляє Naked science.

У ході дослідження вчені вивчали вироблення одного з гормонів гіпоталамуса соматостатину — сьогодні його найчастіше використовують для придушення активності гормону росту при лікуванні пухлин. У процесі роботи фахівці виявили в NTL (одна з частин гіпоталамуса) мишей особливу групу нейронів, що виділяють соматостатин. З'ясувалося, що ці нейрони активуються, коли миша голодна або після введення "гормону голоду" греліну, його рівень в організмі піднімається перед прийомом їжі. Коли соматостатинові нейрони NTL гризунів стимулювали оптогенетическими методами, тварини з'їдали більше корму і швидше набирали вагу. Потім дослідники "відключили" ці нейрони — такі миші їли менше і додавали у вазі повільніше, ніж контрольна група. Вчені прийшли до висновку, що нейрони NTL беруть участь у процесах, що регулюють апетит.

Подальші дослідження покажуть, наскільки схожі механізми роботи таких клітин у людей і мишей. Якщо клітини людської NTL також регулюють апетит, це дозволить більше дізнатися про те, як ці нейрони працюють самі по собі і взаємодіють з іншими клітинами, залученими в такі процеси.