Вчені виявили у коал гени, що допомагають знешкодити отруту евкаліпта

Вчені виявили у коал гени, що допомагають знешкодити отруту евкаліпта Вчені розшифрували повний геном коали © http://forcechange.com
У коал виявилося на п'ять тисяч генів більше, ніж у людей.

Вчені розшифрували повний геном коал і розкрили механізм, який дозволяє їм адаптуватися до життя на кронах евкаліптів і харчування їхніми отруйними пагонами. Як повідомляє Naked science, дослідники виділили у коал 26558 генів, тобто, на п'ять тисяч більше, ніж у людей. Дещо більше їхня ДНК і за фізичними розмірами: довжина її оцінюється в сім мільярдів пар основ - проти 6,4 мільярда пар у людей.

Крім того, вчені виявили, що у коал відзначається подвоєння ряду генів групи CYP2C, що кодують білки, які руйнують чужорідні і потенційно небезпечні молекули-ксенобіотики, потрапляючи в організм. Активізуючись в печінці коал, вони здатні розкладати токсичні терпени евкаліптів на легкорозчинні фрагменти, які виводяться з тіла. Більше число копій приводить до більшої кількості синтезованих білків; їхня ефективність настільки велика, що на коал погано діє звичайна терапія антибіотиками - вони занадто швидко руйнуються і виводяться організмом.

Ще одна особливість геному коал пов'язана з їхньою великою харчової розбірливістю. З 600 видів евкаліптів вони харчуються лише парою десятків і здатні легко розрізнити їх за відтінками гіркого смаку. І дійсно: в їхній ДНК вчені виділили гени 24 різних "рецепторів гіркого", здатних визначати зміст тих же терпенів і аналогічних сполук. У коал вшестеро більше генів, пов'язаних з нюхом, ніж у інших сумчастих Австралії. Нарешті, подвоєння гена аквапорину-5 дозволяє ефективно засвоювати воду з листя: коали проводять у кронах евкаліптів все життя, отримуючи від них все необхідне.

Раніше вчені заявили про те, що семирукі восьминоги навчилися полювати, використовуючи при цьому органи, що жалять, мертвих медуз. Як зазначають дослідники, така поведінка цілком можлива, оскільки головоногі відрізняються досить високим інтелектом. Крім того, тремоктопуси, несприйнятливі до токсину надзвичайно отруйного португальського кораблика, і тому нерідко використовують їх в якості зброї.