Вчені виявили у акул і скатів протиракові гени

Вчені виявили у акул і скатів протиракові гени У хрящових риб виявлені протиракові гени
Стійкість до раку хрящових риб пов'язана з генетичними мутаціями, які вони накопичили в ході еволюції.

Американським вченим вдалося ідентифікувати гени, які відповідають за стійкість до раку у хрящових риб. Висновки дослідників опубліковані в журналі BMC Genomics.

На думку дослідників, стійкість хрящових риб, клас яких включає 1207 представників (у тому числі, акул і скатів), до захворювань викликана генетичними мутаціями, які вони накопичили в ході еволюції. Але до нинішнього часу підтверджень цього виявлено не було. Тепер же дослідники порівняли зразки тканин серця семи видів тварин: чотирьох хрящових і трьох костистих риб.

Результати показали, що геном хрящових риб містить ряд мутантних генів. Так, у акул вчені виявили ортологи людських LGMN, що кодує легумин, і BAG1, який бере участь в апоптозі. Придушення цих генів у людини асоціюється з пухлинами, тоді як у акул LGMN і BAG1 гиперекспресовані. Також хрящові риби мають більше генів гуморального імунітету.