Вчені виявили тріщину в магнітосфері Землі

Вчені виявили тріщину в магнітосфері Землі Поява тріщини в магнітосфері супроводжувалося північним сяйвом © twitter.com/Scott Kelly
Магнітосфера забезпечує захист планети від космічних променів та сонячної радіації.

Вчені з Інституту фундаментальних досліджень Тата виявили тріщину в магнітосфері Землі, яка захищає планету від космічних променів сонячної радіації. Тріщина виникла через гігантську хмару плазми, яка була викинута з сонячної корони. Висновки дослідників опубліковані в журналі Physical Review Letters.

22 червня 2015 року дослідники за допомогою телескопа GRAPES-3 в Індії зареєстрували сплеск галактичних космічних променів (ГКЛ), енергія яких досягала 20 гігаелектровольт. Активність ГКЛ тривала близько двох годин і збіглася із зіткненням магнітосфери з корональным викидом маси.

Зіткнення призвело до стиснення атмосфери Землі в три рази, що викликало потужний геомагнітний шторм, який спровокував появу північного сяйва і перешкоди у радіосигналах у країнах, розташованих у високих широтах.

Комп'ютерне моделювання показало, що сплеск ГКЛ стався через виникнення тимчасової тріщини в захисному полі Землі, яка, в свою чергу, утворилася через магнітне перез'єднання. Останнє являє собою процес перебудови ліній магнітного поля, у результаті чого в атмосферу Землі проникли частинки космічних променів.

Раніше міжнародна група геологів з'ясувала, що тверде металеве ядро всередині Землі утворилося 1-1,5 млрд років тому. Також учені змогли визначити швидкість росту земного ядра: за рік його радіус збільшується приблизно на 1 мм.