Новини астрономії - Гігантська чорна діра приховує сотні галактик - Технології - dt.ua

Вчені виявили сотні галактик, прихованих гігантською чорною дірою

26 серпня, 06:05 Роздрукувати

Галактики були приховані світлом, які випускає дуже активна чорна діра.

Світло квазара приховало галактичний кластер, який оточує його © Naked Science

Вчені з Массачусетського технологічного інституту відкрили сотні галактик, які були приховані світлом, що випромінює квазар PKS1353-341, розташований на відстані 2,4 мільярда світлових років від Землі. Як повідомляє Naked science, об'єкт настільки яскравий, що спочатку вчені вирішили, що він розташовується в своїй області простору сам по собі.

У ході нового дослідження вченим вдалося встановити, що квазар розташовується в центрі галактичного кластера. На думку дослідників, він горить настільки яскраво, оскільки знаходиться в процесі "божевільної обжерливості". Величезні шматки матерії падають в квазар з диска, що оточує, через що чорна діра випромінює величезні обсяги енергії. Команда припускає, що цей квазар в 46 мільярдів разів яскравіший за Сонце.

Яскраве світло, вироблене у процесі цього "бенкету", у відповіді за приховування галактик, що оточують квазар, але фізики вважають, що це тимчасове явище. Вони очікують, що сяйво чорної діри в результаті вичерпається — й кластер буде виглядати так само, як зазвичай виглядають галактичні кластери.