Новини науки - Знайдено сліди ще однієї кисневої катастрофи на Землі - Новини IT і науки - dt.ua

Вчені виявили сліди ще однієї кисневої катастрофи на Землі

10 липня, 17:30 Роздрукувати

Катастрофа сталася за 150 мільйонів років до "кисневої революції".

Виявлені сліди ще однієї кисневої катастрофи на Землі © NASA

Група вчених під керівництвом професора Вашингтонського університету Роджера Бьюїка заявила про те, що за сотні мільйонів років до "кисневої революції", яку пов'язують з виникненням фотосинтезу, який призвів до появи вільного кисню, рівень кисню вже піднімався, а потім впав знову, повідомляє Naked science.

У ході нової роботи вчені описали подію, яка відбулася за 150 мільйонів років до "кисневої катастрофи" або близько 2,66 мільярда років тому і зійшла нанівець через кілька десятків мільйонів років. На це вказав аналіз ізотопів азоту і селену, що містяться в породах формації Джерина в Західній Австралії. Витягнуті з неглибокого дна керни демонструють поступові зміни вмісту цих елементів та їхнє повернення назад — зміни, пов'язані з появою і зникненням кисню.

Справа в тому, що точний ізотопний склад атомів азоту у древніх відкладеннях залежить від активності мікроорганізмів, які здатні використовувати його для синтезу нітратів, а нітрати — для отримання енергії. Цей процес вимагає вільного кисню, так що азот здатний сказати про присутність його в поверхневих шарах океану. Селен же міститься в сірчистих мінералах суші, і підвищення кисню в атмосфері веде до їхнього окислення і вимивання селену в морі, де він і накопичується тим більше, чим більше кисню в повітрі.