Вчені виявили сліди найбільшої вулканічної катастрофи на Землі

Вчені виявили сліди найбільшої вулканічної катастрофи на Землі У результаті потужних вивержень був утворений суперконтинент Колумбія © twitter.com
Виверження виявилися причиною появи суперконтиненту Колумбія.

Вчені заявили про те, що 2,2 мільярди років тому на Землі почали відбуватися масштабні вулканічні виверження, які стали причиною появи першого суперконтиненту Колумбія. Висновки дослідників опубліковані в журналі Nature Geoscience.

У ході дослідження вчені вивчили стратиграфічні колонки, які демонструють послідовність нашарування гірських порід 2,4-2,2 мільярда років тому. В результаті дослідники дізналися про існування періоду затишшя, коли майже зупинилися такі геологічні процеси, як вилив магми, метаморфізм магматичних порід і мінералізація. Такі "перерви" пояснювалися або поганим збереженням матеріалу, або якимись змінами у корі та мантії Землі.

Вчені показали, що магматичне затишшя дійсно відбулося, оскільки в цей період також зменшилася швидкість складкоутворення і осадконакопичення. Однак 2,2 мільярда років тому спад змінився на новий період магматизму, який сильно відрізнявся від інших подібних процесів до затишшя. З мантії Землі в результаті масивних виверження була викинута велика кількість матеріалу, що сприяло виникненню першого півкульного суперконтиненту.

Раніше вчені заявили про те, що вулкан в Єллоустоні може прокинутися вже в найближчі кілька десятків, а не сотень років, як передбачалося раніше.