Вчені виявили рибу, яка затримує дихання під водою

Вчені виявили рибу, яка затримує дихання під водою Риба затримує воду в зябрових камерах до чотирьох хвилин © Naked Science
Риба може перебувати без кисню до чотирьох хвилин.

Вчені помітили незвичайну поведінку риб виду Chaunax endeavouri. Замість того, щоб пропускати воду через зябра, вони затримують дихання і можуть перебувати без кисню до чотирьох хвилин, повідомляє Naked science.

Для дихання більшість риб захоплює воду, яка містить кисень, ротом, прокачують через зяброві камери, а потім виштовхують із зябрових щілин. Тепер же була знайдена риба, яка затримує воду в зябрових камерах і може тримати її там до чотирьох хвилин.

Вигляд Chaunax endeavouri також називають риба-труна. Дослідники спостерігали за представниками даного виду в різних частинах Атлантичного і Тихого океану і не помітили явних ознак вдиху і видиху протягом декількох хвилин. Виявилося, що риба затримує воду в своїх зябрових камерах і випускає її тільки після того, як витратить весь запас кисню з неї. При цьому, об'єм тіла Chaunax endeavouri може зменшуватися на 30%.

На думку вчених, затримка дихання на тривалий час може допомогти рибам даного виду зберігати енергію, яку вони використали б для активного перекачування води. Крім того, роздування до такого розміру може бути також сигналом для хижаків.

Раніше біологи з Японії описали новий вид карликових морських коників. Тварина отримала видову назву Hippocampus japapigu - "японська свиня". Морський коник мешкає на глибині від п'яти до 22 метрів в центрі і на південному сході Японії.