Вчені знайшли у рептилії, що жила 240 мільйонів років тому, рак - Технології - dt.ua

Вчені виявили рак у викопного предка черепах

8 лютого, 14:53 Роздрукувати

Рептилія жила на планеті 240 мільйонів років тому.

У Pappochelys rosinae діагностована остеосаркома © Википедия

Вчені з Музею природознавства в Берліні описали найдавніший відомий випадок захворювання на рак. Як повідомляють учені в своїй статті в журналі JAMA Oncology у предка сучасних черепах, який мешкав на планеті 240 мільйонів років тому, була діагностована остеосаркома (рак кістки).

Скам'янілі останки Pappochelys rosinae були знайдені у 2013 році на південному заході Німеччини. Дослідники провели мікрокомп'ютерну томографію останків рептилії. На лівій стегновій кістці був знайдений великий наріст, за морфологічними ознаками дослідники змогли визначити, що це – остеосаркома.

Вчені відзначають, що це найстаріший відомий випадок виявлення остеосаркоми у хребетних. Вони також підкреслюють, що не можуть провести повний аналіз, оскільки м'які тканини рептилії не збереглися, і визначити різновид остеосаркоми.

Остеосаркома - це злоякісне захворювання, яке починається в кістковій тканини, швидко розвивається і дає метастази в інші тканини. Хвороба часто вражає кістки кінцівок.