Вчені виявили птахів з "найчорнішим у світі" пір'ям

Вчені виявили птахів з "найчорнішим у світі" пір'ям Пір`я птахів поглинає 99,95% світла
Пір'я птахів поглинає 99,95% світла.

Вчені заявили про те, що деякі види райських птахів мають пір'я, яке поглинає 99,95% світла і виглядає більш темним, ніж будь-який інший природний матеріал на Землі. Про своє відкриття дослідники повідомили в журналі Nature Communications.

У ході дослідження вчені вивчили структуру і фізичні властивості пір'я декількох видів птахів, що мешкають в лісах Австралії і Нової Гвінеї. Як правило, в популяціях цих птахів самців набагато більше, ніж самок, що змушує їх постійно конкурувати за увагу представниць слабкої статі. Ключову роль в цих залицяннях грає їхнє пір'я, що складається в дуже красиві візерунки в той час, коли залицяльник виконує свій танець перед своєю обраницею.

Вивчаючи чорні пір'я цих птахів, що оточує ці яскраві плями, вчені звернули увагу на те, що вони не бліднуть і не стають срібними або сірими при відділенні від усього іншого пір'я, як це відбувається з пір'яним покривом звичайних ворон, їхніх австралійських "кузин" і багатьох інших птахів.

Зацікавившись цією аномалією, вчені просвітили пір'я за допомогою скануючого електронного мікроскопа та прискорювача часток, намагаючись зрозуміти, чи є якийсь аналог метаматеріалів всередині них, а також вимірявши їхню відбивну здатність.

На превеликий подив учених, пір'я райських птахів може позмагатися у здатності поглинати світло з найчорнішими штучними матеріалами, які були створені в останні роки з нанотрубок та інших наночасток для покриття світлочутливих матриць телескопів, камер та камуфляжних систем. За поточними оцінками дослідників, пір'я райських птахів поглинає приблизно 99,95% світла, що трохи менше, ніж у Vantablack (99,965%), найчорнішого матеріалу на Землі.

Подібний природний наноматеріал працює завдяки тому, що бородочки і гачки в пір'ї райських птахів мають незвичайну форму, схожу на висушене дубове листя, і нахилені по відношенню до борідок, "гілок" пера, під певним кутом. У результаті цього всередині пера виникають особливі області порожнечі, куди світло може проникнути, але не може вибратися.

Що цікаво, еволюція в даному випадку вирішила "зекономити" і зробила лише верхню частину пір'я райських птахів абсолютно чорною. Якщо зрізати кінчики їх борідок і видалити гачки і бородочки особливої форми, то перо втратить свій вугільно чорний колір і стане ще більш безбарвним, ніж звичайне чорне пір'я.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили новий вид гігантських черепах, які проживають на Галапагоських островах. З урахуванням нововідкритого виду, на даний момент на Галапагоських островах мешкають 11 видів гігантських черепах. Раніше їх було 15, проте 4 види вимерли. Такі черепахи, в основному, живуть на сході острова Санта-Крус.