Вчені виявили нову чорну діру середньої маси

Вчені виявили нову чорну діру середньої маси © NASA
Зазвичай чорні діри ідентифікують як діри зоряної маси або надмасивні.

Вчені виявили нову чорну діру середньої маси

Астрономи виявили нову чорну діру середньої маси. Як правило, чорні діри класифікують як діри зоряної маси, маса яких у кілька десятків разів перевершує масу Сонця, і надмасивні, які можуть бути в кілька мільярдів разів важчими за Сонце. Астрономи припускають, що чорні діри середньої маси існують, але підтвердити здогадку дуже важко через те, що чорних дір подібної маси було знайдено всього кілька штук. Повідомлення про це було опубліковано на офіційному сайті NASA.

Команда вчених з Університету Меріленда і Космічного центру NASA виявила свідчення існування чорних дір середньої маси, виявивши чорну діру, маса якої перевищує масу Сонця в п'ять тисяч разів. Знахідка підтверджує гіпотезу про те, що маса чорних дір може бути абсолютно різною.

Кандидат в чорні діри середньої маси, відомий як NGC1313X-1, класифікується як джерело ультраяскравого рентгенівського випромінювання і є одним з найбільш потужних джерел рентгенівського випромінювання у Всесвіті. На даний момент астрономи не можуть пояснити, чому джерела рентгенівського випромінювання є настільки яскравими. Вчені припускають, що вони є чорними дірами середньої маси, які все ще формуються, і в процесі цього виробляють величезну кількість рентгенівського випромінювання.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили дві надмасивних чорних дір в центрі найближчого до Землі квазара. Центральна чорна діра у 150 мільйонів разів важча за масу Сонця, а її супутниця важча за Сонце у чотири мільйони разів. Повний оборот навколо один одного об'єкти здійснюють за 1,2 року. Менша з чорних дір є залишком галактики, яка злилася з квазаром Mrk 231.