Вчені виявили нові докази наявності води на Місяці

Вчені виявили нові докази наявності води на Місяці Вода складає 0,6% маси Місяця © twitter.com
Дослідники вивчили місячний метеорит, який був знайдений в Африці.

Вчені з Університету Тохоку в Японії вивчили місячний метеорит, який був знайдений в Африці, і встановили, що на Місяці містяться значні запаси води, яких, імовірно, може вистачити для підтримання життя майбутньої колонії на супутнику Землі. Як повідомляє Science Alert, дослідники встановили, що камінь складається з моганіту, мінералу, для формування якого потрібна вода.

"Моганіт - це кристал двоокису кремнію, він схожий на кварц. Він утворюється на Землі у вигляді осаду, коли лужна вода, включаючи SiO2, випаровується в умовах високого тиску. Існування моганіта багато в чому підтверджує існування води на Місяці", - заявив провідний автор дослідження Масахіро Каяма.

Довгий час дослідники вважали, що вода на Місяці відсутня повністю. Разом з тим, деякі дослідження вказували на те, що в корі супутника Землі можуть розташовуватися поклади водяного льоду. Довгий час учені сперечалися про те, де розташовуються запаси води: одні дослідження припускали, що вода на Місяці зосереджена навколо полюсів, а інші – що вона поширена і в інших регіонах.

У ході нового дослідження вчені вивчили хімічний склад 13 місячних метеоритів, знайдених в пустелі на Північному заході Африки. Потім були ідентифіковані специфічні мінеральні структури кожного місячного об'єкта. Тільки на одному з метеоритів був знайде моганіт. Судячи з усього, мінерал сформувався до попадання на Землю.

"Якби земне вивітрювання створило моганіт в місячному метеориті, у всіх зразках, які впали на Землю одночасно, повинен був бути присутнім моганіт, але це виявилося не так", - пояснив Каяма.

Дослідники вважають, що мінерал утворився за рахунок випаровування води з місячної поверхні на території під назвою Procellarum Terrane - вона отримує велику кількість прямого сонячного світла.

На думку вчених, вода складає 0,6% маси Місяця, чого буде достатньо для підтримки життя майбутньої колонії. Разом з тим, висновки дослідників не можна підтвердити до прибуття нових місій на супутник Землі.

Раніше вчені заявили про те, що на Місяці можливі "місяцетруси". Місяць стискається і деформується під впливом тяжіння Землі. Нещодавно на супутнику нашої планети була виявлена тріщина.