Вчені знайшли біля Шотландії гігантський ударний кратер - Технології - dt.ua

Вчені виявили недалеко від Шотландії гігантський ударний кратер

11 червня, 13:04 Роздрукувати

Кратер був залишений найбільшим астероїдом, що коли-небудь падав на Британію.

Кратер знаходиться на глибині 200 метрів © The Guardian

Вчені з Оксфордського і Абердинського університетів виявили на морському дні між Шотландією і Зовнішніми Гебридськими островами гігантський ударний кратер. Як повідомляє The Guardian,  кратер був залишений найбільшим астероїдом, який коли-небудь падав на Британію.

Ознаки падіння метеорита були помічені ще у 2008 році, але тільки зараз дослідникам вдалося визначити місце його падіння. Дослідники знайшли сліди зіткнення з кристалами кварцу в Stac Fada Member — у червоному скельному шарі товщиною 10-15 метрів з пісковика, датованому мезопротерозоєм (1,6-1 мільярд років тому). Також був виявлений високий рівень платини і паладію, що характерно для метеоритів. Метеорит впав у протоку Норт-Мінчев на захід від селища Лочінвер.

Розміри метеорита становили близько 1,5 кілометрів, він рухався на швидкості близько 60 тисяч кілометрів на годину. Ширина кратера, який з'явився в результаті зіткнення, становить близько 20 кілометрів. Небесне тіло впало на Землю 1,2 мільярда років тому. На даний момент ударний кратер знаходиться на глибині 200 метрів під водою і прихований морськими відкладеннями.