Новини науки - Вчені виявили найдавнішу жертву цунамі - Технології - dt.ua

Вчені виявили найдавнішу жертву цунамі

26 жовтня, 2017, 13:46 Роздрукувати

Вік виявленого черепа оцінюється в шість тисяч років.

Власник черепа став жертвою цунамі шість тисяч років тому © PLoS One

Вчені заявили про те, що їм вдалося виявити в місті Аїтапе в Папуа – Новій Гвінеї стародавній череп віком близько шести тисяч років, власник якого, ймовірно, став жертвою цунамі. Про відкриття вчених повідомляє журналі PLOS ONE.

Череп був виявлений ще у 1929 році. Тепер же дослідникам вдалося встановити вік черепа, який становить п'ять-шість тисяч років. У той час Аїтапе знаходився ближче до берегової лінії.

Вчені відвідали місце знахідки і взяли проби ґрунту. Аналіз виявив вміст у них залишків одноклітинних організмів — діатомових водоростей. Вони мають "панцир" з діоксиду кремнію, який зберігається у відкладах після смерті організму. Дослідники відзначають, що водорості були принесені океанічними хвилями, сильними настільки, що вони змогли пошкодити їхні панцирі.

За словами дослідників, тоді в регіоні сталося цунамі, яке можна порівняти за силою з тим, що сталося в Папуа-Новій Гвінеї у 1998 році. Тоді висота хвиль сягала 15 метрів.