Вчені виявили найдавнішу казку віком 6000 років

Вчені виявили найдавнішу казку віком 6000 років Європейські казки були створені за мотивами німецької, греко-римської та кельтської міфології © depositphotos.com
Найдавніша з усіх відомих казок - "Коваль і Диявол".

Дослідники з університету Нуева де Лісабон і Даремського університету повідомили, що сама стара казка у світі бере свій початок ще в Бронзовому столітті, і зараз їй близько шести тисяч років.

В якості джерела був узятий покажчик казкових сюжетів по системі Аарне - в ній міститься близько 2000 різних типів казок з понад 200 товариств. Вчені розглядали казки, в основі яких лежать чари, і будували з них древо, яке дозволило б, аналогічно філогенетичному в біології, виявити коріння казок.

Дослідники почали з 275 казок, надалі звівши їх до 76 базовим історій. Дерева були побудовані на основі індоєвропейських мов, частина з яких вже не існує.

Після аналізу отриманих даних учені дійшли висновку, що казки, які реконструюються в індоєвропейських мовах, були створені за мотивами німецької, греко-римської та кельтської міфології. Таким чином, такі казки, як історія про Джека і Бобове стебло, мали коріння в більш древніх історіях, які беруть свій початок ще до поділу індоєвропейських мов на групи - тобто близько 5000 років тому.

Реконструкція древа походження казок на прикладі казки "Коваль і Диявол".

Ілюстрація: Sara Graça da Silva, Jamshid J. Tehrani / Royal Society Open Science

Найдавнішою казкою виявилася казка "Коваль і Диявол". Основний сюжет історії у всіх країнах, що належать до індоєвропейської мовної групи, від Індії до Скандинавії, приблизно однаковий. У казці йдеться про коваля, який уклав угоду зі злою надприродною істотою, в результаті якої він отримує силу для зварювання будь-яких матеріалів. За оцінками дослідників цієї історії близько 6000 років, тобто вона бере свій початок ще в Бронзовому Столітті.

Раніше вчені заявили про те, що виявили свідоцтва найдавнішої в історії людства битви. Як повідомляє Reuters, битва відбувалася близько 10 тисяч років тому в регіоні Натарак в 30 кілометрах на захід від озера Туркана в північній Кенії.