Вчені виявили найдавніший ударний кратер на Землі

Вчені виявили найдавніший ударний кратер на Землі Кратер з'явився 2,29 мільярда років тому © Phys.org
Метеорит впав на планету понад 2,2 мільярда років тому.

Вчені з Університету Кертина датували ударний кратер Яррабубба, який був виявлений в Австралії. Виявилося, що метеорит, який залишив цей слід, впав на Землю 2,229 мільярда років тому, що робить кратер найдавнішим відомим на даний момент, повідомляє Phys.org.

Вчені відзначають, що кратер на 200 мільйонів років старший, ніж інші подібні регіони на нашій планеті. Крім того, можливо, що саме цей метеорит дозволив нашій планеті вийти зі стану "Землі-сніжки".

Дослідники давно вважали, що вік Яррабубба становить кілька мільярдів років. Але точно датувати ударні кратери нелегко: подібні регіони погано зберігаються через ерозію і землетруси.

У ході нового дослідження вчені провели аналіз мінералів, які були знайдені на місці зіткнення: циркону і монациту. Дослідники просканували кристалічні зерна за допомогою технології SHRIMP (Sensitive High Resolution Ion Micro Probe) і за ізотопами урану вирахували час зіткнення.

Виявилося, що час падіння метеорита на планету збігається за часом з її виходом зі стану глобальної заморозки, відомої як "Земля-сніжка". За словами дослідників, сліди льодовикових відкладень відсутні протягом 400 мільйонів років після утворення кратера.

Вчені вважають, що метеорит упав на Землю, коли вона була вкрита льодом. Його падіння призвело до появи кратера діаметром 70 кілометрів і викинуло в атмосферу півтрильйона тонн водяної пари, яка є більш ефективним парниковим газом, ніж діоксид вуглецю. Це, в свою чергу, призвело до того, що планета почала нагріватися і танути.

Раніше вчені з Арізонського державного університету вивчили метеорит, який впав на житловий будинок в Коста-Ріці, і з'ясували, що в його склад входять несподівані "подарунки" з космосу.