Вчені виявили найдавніший у світі гриб

Вчені виявили найдавніший у світі гриб Вік гриба оцінюється в 115 мільйонів років
Вік знахідки оцінюється в 115 мільйонів років.

Вчені виявили найдавніше відоме плодове тіло пластичних грибів, вік якого оцінюється в 115 мільйонів років. Про свою знахідку дослідники повідомили в журналі PLoS ONE.

Закам'яніле плодове тіло гриба знайшли на північному сході Бразилії. Новий гриб зберігся практично повністю. За словами вчених, він міг потрапити в солоній, де його поступово накрили шари відкладень. Поступово тканини гриба замінили кристали піриту, який утворюється в донних відкладах. З часом пірит "перетворився" на інший мінерал - гетит. Довжина ніжки гриба - 3,4 сантиметра, діаметр капелюшка - 1 сантиметр.

Дослідники назвали гриб Gondwanagaricites magnificus. Назва роду походить від назви суперконтиненту Гондвани і грецького слова agarikon - гриб. Видова назва magnificus (від лат. "чудовий") грибу присвоїли за відмінне збереження зразка.

Варто відзначити, що на звання найдавнішого гриба на Землі претендують кілька організмів. Одним з них є підземний гриб роду Tortotubus, вік зразка близько 440 мільйонів років. Нова ж знахідка стала найдавнішим відомим плодовим тілом.

Раніше повідомлялося про те, що на острові Унашалка в центральній частині Алеутських островів знайдено викопні рештки ссавця, схожого на бегемота, який жив на планеті 23 мільйони років тому. На думку палеонтологів, тварина не жувала їжу, а захоплювала її як пилосос.