Вчені виявили найдавніший скам'янілий шлунково-кишковий тракт

Вчені виявили найдавніший скам'янілий шлунково-кишковий тракт Скам'янілі останки належали істоті, яка жила на Землі 550 мільйонів років тому © Phys.org
Вік знахідки оцінюється в 550 мільйонів років.

Вчені з Університету штату Массурі виявили в пустелі штату Невада найдавніший відомий шлунково-кишковий тракт. Як повідомляє Phys.org, знахідка дозволить пролити світло на історію стародавніх тварин Землі.

Понад півмільярда років тому океани нашої планети населяли прості істоти, які нічим не нагадували сучасних морських жителів. Але приблизно 540 мільйонів років тому все змінилося. У цей час з'явилися предки багатьох сучасних тварин, наприклад, примітивні ракоподібні і черв'яки. Довгий час вчені не знали, яким чином ці дві різних, на перший погляд, спільноти були пов'язані між собою.

Тепер же дослідники виявили травний тракт віком 550 мільйонів років – один з найстаріших відомих прикладів скам'янілих органів. Він може допомогти зрозуміти, в чому полягала схожість стародавніх мешканців океану.

Вчені вивчили скам'янілі останки і з'ясували, що вже тоді у стародавніх тварин сформувалися досить складні анатомічні структури. Останки належали клаудинам - вимерлим істотам едіакарського періоду, що зовні нагадували трубки. Сліди цих організмів використовуються вченими для їхньої ідентифікації 10-15 мільйонів років перед кембрийським вибухом.

Раніше вчені з Нанкинського інституту геології і палеонтології виявили в зразках бурштина, знайдених на півночі М'янми, дивну істоту, що нагадує павука з довгим хвостом.