Вчені виявили надскупчення галактик, яке притягує Чумацький Шлях

Вчені виявили надскупчення галактик, яке притягує Чумацький Шлях Вчені виявили скупчення галактик, яке притягує Чумацький Шлях © NASA
Скупчення ховається за площиною нашої галактики.

Астрономи заявили про те, що їм вдалося виявити надскупчення галактик, що притягує Місцеву групу, в яку входить Чумацький Шлях. До цього дослідники не могли виявити скупчення, оскільки воно ховалося за площиною нашої галактики, повідомляється в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Вченим вже було відомо, що галактик Місцевої групи володіють загальним рухом, який, імовірно, створюється невідомим, але надзвичайно масивним об'єктом. При цьому деякі спостереження демонстрували, що в напрямку сузір'я Вітрил, через яке проходить площина Чумацького Шляху, дійсно може перебувати підвищене число далеких галактик.

Тепер же дослідники виміряли червоне зміщення 4500 далеких галактик в сузір'ї Вітрил, встановивши параметри їхнього руху. Площина Чумацького Шляху затуляє більшу частину галактик, які знаходяться у цьому напрямку, залишаючи "зону уникнення" (Zone of Avoidance, ZОA). Тому астрономи вели спостереження за тими, що розташовані трохи в стороні від неї.

Читайте також: Дослідники виявили залишки одного з найдавніших зоряних скупчень Чумацького Шляху

У результаті було встановлено, що в ZOA дійсно спостерігається підвищена щільність галактик, що розташовуються на відстані близько 800 мільйонів світлових років і рухаються пов'язано. Це свідчить про наявність надскупчення, яке покриває ділянку небозводу площею 25°х20°, що з урахуванням відстані відповідає надскупченню розмірами 115х90 мегапарсек. На думку дослідників, тяжіння галактик скупчення вносить свою лепту у створення руху Місцевої групи і Чумацького Шляху, притягаючи їх і додаючи близько 50 км/год швидкості.

Раніше вчені встановили, що сліди на диску Чумацького Шляху з'явилися в результаті зіткнення з іншою галактикою. На думку дослідників, галактика пройшла крізь Чумацький Шлях близько 500 мільйонів років тому, і зараз знаходиться на відстані 300 тисяч світлових років від нашої галактики, продовжуючи віддалятися зі швидкістю близько 200 кілометрів на секунду.