Вчені виявили на супутнику Юпітера новий тип потужних вивержень

Вчені виявили на супутнику Юпітера новий тип потужних вивержень На супутнику Юпітера знайдено новий тип вивержень © NASA
Іо є космічним об'єктом з найвищим рівнем вулканічної активності в Сонячній системі.

Вчені заявили про те, що їм вдалося виявити на супутнику Юпітера Іо новий потужний тип вивержень.

Як повідомляє "Популярная механика", відкриття було зроблено в ході розшифровки даних, які були отримані космічним апаратом Galileo, який досліджував систему Юпітера з 1995 по 2003 рік.

Під час вивчення розподілу мінералів на поверхні Іо і морфології хмар на Юпітері було виявлено щось, що вчений NASA-JPL Ешлі Девіс описала на нараді Fall AGU як "дуже коротку, мінливу, потужну теплову подію". Переглядаючи дані NIMS, Девіс і її колеги помітили високотемпературний сигнал, потужність якого у 4-10 разів перевищувала рівень фону. Через хвилину потужність сигналу раптово спала приблизно на 20%. Минула ще хвилина, і сигнал спав ще на 75%. А через 23 хвилини тепловий сигнал повернувся до фонового рівня.

Це було схоже на виверження вулкана стромболіанського типу на Землі, які отримали свою назву від острова Стромболі з однойменною вулканом і виробляють порівняно слабкі виверження. Як не дивно, вони призводять до видовищних, потужних викидів, коли фрагменти розпеченої лави злітають у повітря без утворення єдиного потоку.

Але якщо на Землі це відносно слабкі виверження, то на Іо вони вважаються достатньо потужними, оскільки її діаметр становить усього 3642 км. Маси крихітних частинок, які стромболіансский вулкан посилає в повітря, охолоджуються досить швидко, і це значно впливає на формування складу порід, що складають поверхню супутника.

Раніше вчені припустили, що Юпітер викинув із Сонячної системи іншу велику планету. На думку вчених, зникла планета ставилася до того ж класу, що і Нептун і Уран. Вона була гігантом, але не газовим гігантом, як Юпітер і Сатурн, а крижаним – набагато більш щільним і масивним. Юпітер міг викинути цю планету Сонячної системи під час близького сходження.