Вчені виявили можливу ДНК динозавра

Вчені виявили можливу ДНК динозавра Вченим вдалося знайти добре збережені клітини динозаврів © Популярная механика
Динозавр мешкав на Землі 75 мільйонів років тому.

Вчені виявили в хрящі динозавра, який жив на Землі близько 75 мільйонів років тому, скупчення добре збережених клітин. За словами дослідників, їм вдалося знайти "щось, що хімічно узгоджується і реагує як ДНК", повідомляє "Популярная механика".

У ході дослідження вчені вивчали черепа двох молодих динозаврів, які зберігалися з 1980-х років. Їм вдалося виявити безліч крихітних округлих структур. Деякі з них містять темну речовину, що нагадує ядро клітини, і сплутані утворення, які нагадують хромосоми.

"Я не могла в це повірити, моє серце майже перестало битися", - заявила палеонтолог хребетних Аліда Бейлль з Академії наук Китаю. За словами молекулярного палеонтолога Марі Швейцер, яка приєдналася до дослідження після першого вивчення черепів, скам'янілості тиранозавра можуть зберігати білкові клітини протягом мільйонів років.

"Я навіть не хочу називати це ДНК, тому що з обережності я не хочу перебільшувати результати дослідження. У цих клітинах є щось, що хімічно узгоджується і реагує як ДНК", - заявила вона. Якщо припущення вчених підтвердяться, це означатиме, що генетичний матеріал може зберігатися в скам'янілостях набагато довше, ніж передбачалося.

Одна з причин, чому повторення сценарію "Парку Юрського періоду" неможливо, полягає в тому, що ДНК не зберігається так довго. Період її напіврозпаду становить 521 рік, через приблизно 5,3 мільйона років нитки ДНК вже не читаються. Знайденим же черепами 75 мільйонів років.

Дослідники стверджують, що виявили кілька цікавих клітин, дві з яких все ще пов'язані, немов вони завмерли на останніх етапах поділу. Клітини динозаврів порівняли з пофарбованими хрящовими клітинами ему, які продемонстрували аналогічне внутрішньоклітинний вміст - білки і ядра.

Щоб дізнатися більше, вчені додали в клітини антитіла домінуючого білка хряща, відомого як колаген II. Те, як реагував органічний матрикс, передбачає, що подібний білок може міститися і в самих клітинах. "Даний імунологічний тест підтверджує наявність у дінозавра залишків оригінальних хрящових білків", - пояснила Швейцер.

Раніше вчені заявили про те, що гігантські динозаври зауроподи виявилися здатні ходити на двох передніх ногах. Такий спосіб вони використовували для подолання водних перешкод, залишаючи задні ноги у висячому положенні.