Новини науки - Виявлений скелет самого великого з ранніх динозаврів - Технології - dt.ua

Вчені виявили кістки найбільшого з ранніх динозаврів

13 липня, 17:35 Роздрукувати

Вага динозавра досягала 10 тонн.

Вага динозавра досягала 10 тонн © Популярная механика

Вчені виявили в Аргентині кістки нового виду динозаврів, вага якого досягала 10 тонн. Як повідомляє "Популярна механіка", раніше дослідники припускали, що величезні динозаври з'явилися тільки в юрському періоді, але нова знахідка свідчить про те, що справжні гіганти мешкали на Землі ще за 30 мільйонів років до цього.

Всього були виявлені останки чотирьох динозаврів: великі останки, які належали раніше невідомому виду, і фрагменти трьох його родичів. Новий вид отримав назву Ingentia prima, що в перекладі з латинської мови означає "Перший гігант". Сам динозавр відноситься до тріасу і жив на Землі приблизно за 30 мільйонів років до того, як з'явилися знайомі всім колоси — диплодок і брахіозавр. Динозавр поступався їм у розмірах, але для дослідників став несподіванкою сам факт його існування, оскільки вони не припускали, що укрупнення динозаврів почалося так рано.

Вчені підкреслюють, що Ingentia prima виріс незалежно від інших гігантів, еволюція яких і справді почалася лише в юрському періоді. Факт такого інтенсивного зростання, як виявилося, не був для зауроподів одиничним подією, оскільки тепер очевидно, що гігантизм спостерігався у різних тварин, яких відокремлювали один від одного десятки мільйонів років.

Наголошується, що у динозавра були повітряні мішки, які, імовірно, допомагали йому охолоджувати організм і служили додатковим резервуаром для кисню. А кільця на кістках дозволили встановити, що динозаври досягали великих розмірів за досить короткий час.

Читайте також: Вчені звинуватили астероїд, який вбив динозаврів, у загибелі лісових птахів

Раніше повідомлялося про те, що вчені представили нову версію загибелі динозаврів. На думку вчених, падіння астероїда на мексиканському півострові Юкатан спричинило масштабні виверження вулканів на території сучасної Індії. Значна кількість вуглекислоти і сірководню в результаті даних вивержень потрапили в атмосферу і світовий океан, що призвело до справді глобальної катастрофи.

За матеріалами: Популярная механика /