Вчені виявили грибок, який перетворює комах на "зомбі"

Вчені виявили грибок, який перетворює комах на "зомбі" Грибок перетворює комах на "зомбі"
Загибель жука допомагає грибку поширюватися серед інших комах.

Вчені виявили, що грибок Eryniopsis lampyridarum паразитує на комах і змушує їх перетворюватися на "зомбі". Про своє відкриття дослідники повідомили в Journal of Invertebrate Pathology.

Жуки-м'якотілки багато часу проводять на квітках. Там і гине жук, заражений грибком. Грибок продовжує впливати на мертвого жука, змушуючи його міцно стискати щелепи - тільки вони утримують комаху на квітці.

Вченим вперше вдалося однозначно встановити, що на черевці жертви розміщуються конидіоспори, клітини безстатевого розмноження грибів. Протягом 15-22 годин після смерті жука його крила розкриваються, як перед польотом. Ця позиція пов'язана зі спарюванням комах, тому приваблює інших жуків того ж виду. Так спори грибка вражають ще одну комаху.

За словами дослідників, жертвами грибка стають приблизно 20% жуків-м'якотілки.

Раніше вчені встановили, що бегемоти є хижими тваринами. До парадоксального на перший погляд висновку вчені прийшли, дослідивши епідемію ящура серед бегемотів, які живуть на території Замбії і Уганди. За даними дослідників, ящур поширювався серед бегемотів незвичайним способом – він вражав не окремих особин, а всю популяцію гіпопотамів відразу, таким чином, від хвороби вмирали одночасно 50 і більше бегемотів. Смертність бегемотів від ящуру в середньому у 5-10 разів вище, ніж серед інших травоїдних.