Знайдені виробляють золото гриби - Технології - dt.ua

Вчені виявили гриби, які виділяють золото

25 травня, 16:59 Роздрукувати

Гриби здатні поглинати розчинене золото і відкладати його в чистому вигляді.

Гриби виробляють золото в чистому вигляді © Naked Science

Вчені з австралійського Державного об'єднання наукових і прикладних досліджень заявили про виявлення мікроскопічних грибів, які здатні поглинати сполуки золота і перетворювати їх на чистий метал. Як повідомляє Naked science, золото відкладається на поверхні міцелію грибків.

Гриби Fusarium oxysporum були знайдені в шахтах на заході Австралії і продемонстрували незвичайну здатність користуватися розчиненими в середовищі сполуками золота. Виділяючи високореактівні молекули пероксиду водню, вони змушують його окислюватися і, перетворюючись на іони, утворювати комплекси чистого металу. Блискучі золоті частинки усівають поверхню міцелію F. oxysporum.

На даний момент дослідники не знають, для чого гриби використовують подібне перетворення. Разом з тим, спостереження показали, що штами, які утворюють "золоте покриття", швидше ростуть і виростають крупніше за звичайні. Можливо, наночастинки полегшують поглинання якихось поживних речовин або проведення будь-яких реакцій, важливих для життя на багатих металами мінералах.