Вчені виявили гриби віком мільярд років

Вчені виявили гриби віком мільярд років У стародавніх грибах був виявлений хітин © Naked Science
Вік найдавніших грибів, знайдених на даний момент, становив 400 мільйонів років.

Вчені з Льєжського університету в Бельгії описали знайдений в Канаді зразок, який містив гриби віком близько мільярда років. Появу грибів відносять до періоду від 700 мільйонів до 1,1 мільярда років тому, але досі найдавніші зразки їхнього існування датувалися періодом в 400 мільйонів років тому, повідомляє Naked science.

Наголошується, що зразок був виявлений в канадській Арктиці і датується періодом від 900 мільйонів до одного мільярда років тому. Тобто, гриби існували незабаром після того, як з'явилися перші еукаріоти - спільні предки грибів, рослин і тварин.

Дослідники провели аналіз і з'ясували, що ці організми мешкали на річковому мілководді: тут виявляються різні одноклітинні і багатоклітинні жителі того періоду. Серед них виділяються мікроскопічні гриби, які отримали назву Ourasphaira giraldae, найбільший з яких досягає міліметрової довжини.

Стародавні гриби виглядають як розгалужені структури з виростами, а в їхній клітинній структурі вже виявлено хітин. Виявлення настільки розвинених грибів свідчить про те, що перші представники цього класу з'явилися на планеті на кілька мільйонів років раніше, ніж вважалося до цього.

Раніше палеонтологи виявили в Кенії останки, які належали найменшій людиноподібній мавпі в історії. Представники виду Simiolus minutus мешкали на Землі 12,3-12,56 мільйони років тому, а вага їхнього тіла досягала 3,5 кілограмів.