Вчені виявили гени, які роблять бактерії стійкими до лікування

Вчені виявили гени, які роблять бактерії стійкими до лікування У бактерій знайдені гени, які сприяють стійкості до міді © New Scientist
Гени сприяють стійкості до препаратів, що містять мідь.

Вчені з Ратгерського університету виявили два гени, які сприяють появі у бактерій стійкості до препаратів, що містять мідь – потужний антибактеріальний засіб, повідомляє EurekAlert!.

Дослідники відзначають, що їхні висновки свідчать про те, що деякі види стафілококів мають додаткові гени, які сприяють підвищенню резистентності до лікування, і можуть допомогти в розробці новітніх антибактеріальних препаратів.

Дослідники помітили удеяких штамів S. aureus два гени, що кодують білки, які знешкоджують мідь, що все частіше використовується в боротьбі з бактеріальними інфекціями, які важко піддаються лікуванню. Гени розташовуються всередині транспозонів - мобільних генетичних елементів, здатних переміщатися і розмножуватися всередині генома. Оскільки бактерії здатні до горизонтального переносу генів, то все більше штамів отримують ДНК, що сприяє стійкості до ліків.

Мідь протягом тисяч років використовувалася для дезінфекції ран і питної води. Останнім часом дослідники почали використовувати її проти бактерій, які знаходяться на медичних інструментах та інших поверхнях. Разом з тим, гени, які отримали назву copB і copL, кодують білки, які допомагають вивести мідь з клітин S. aureus, не завдаючи їм шкоди.

Ці гени сприяють виживанню S. aureus в госпіталях і розвитку інфекційних захворювань, крім того, вони можуть бути асоційовані з високою резистентністю деяких штамів бактерій до антибактеріальних препаратів.

Раніше повідомлялося про те, що бактерії навчилися протистояти антибіотикам "останньої надії". Це означає, що незабаром можлива поява бактерій, стійких до всіх відомих типів ліків, і такі гени стійкості вже помічені у бактерій, які вражають людей.