Знайдені гени, що сприяють розвитку резистентності бактерій - Технології - dt.ua

Вчені виявили гени, які роблять бактерії стійкими до лікування

9 лютого, 17:54 Роздрукувати

Гени сприяють стійкості до препаратів, що містять мідь.

У бактерій знайдені гени, які сприяють стійкості до міді © New Scientist

Вчені з Ратгерського університету виявили два гени, які сприяють появі у бактерій стійкості до препаратів, що містять мідь – потужний антибактеріальний засіб, повідомляє EurekAlert!.

Дослідники відзначають, що їхні висновки свідчать про те, що деякі види стафілококів мають додаткові гени, які сприяють підвищенню резистентності до лікування, і можуть допомогти в розробці новітніх антибактеріальних препаратів.

Дослідники помітили удеяких штамів S. aureus два гени, що кодують білки, які знешкоджують мідь, що все частіше використовується в боротьбі з бактеріальними інфекціями, які важко піддаються лікуванню. Гени розташовуються всередині транспозонів — мобільних генетичних елементів, здатних переміщатися і розмножуватися всередині генома. Оскільки бактерії здатні до горизонтального переносу генів, то все більше штамів отримують ДНК, що сприяє стійкості до ліків.

Мідь протягом тисяч років використовувалася для дезінфекції ран і питної води. Останнім часом дослідники почали використовувати її проти бактерій, які знаходяться на медичних інструментах та інших поверхнях. Разом з тим, гени, які отримали назву copB і copL, кодують білки, які допомагають вивести мідь з клітин S. aureus, не завдаючи їм шкоди.

Ці гени сприяють виживанню S. aureus в госпіталях і розвитку інфекційних захворювань, крім того, вони можуть бути асоційовані з високою резистентністю деяких штамів бактерій до антибактеріальних препаратів.