Вчені змогли придушити генетичні елементи, що викликають старіння - Технології - dt.ua

Вчені виявили генетичні елементи, що викликають старіння

13 березня, 17:22 Роздрукувати

Дослідникам вдалося придушити їхню активність у мишей.

Вчені знайшли "генетичних паразитів", які викликають старіння

Вчені з Рочестерського університету виявили, що однією з причин старіння є ретротранспозони LINE1 - ділянки ДНК, здатні переміщатися і розмножуватися в межах геному, також звані мобільними генетичними елементами. Як повідомляє MedicalXpress, приблизно 20% генома людини і миші складається з подібних елементів.

LINE1 є найбільш поширеними генетичними паразитами. Вони не несуть ніякої корисної функції, разом з тим, можуть копіювати і вставляти нові копії в геном господаря.

Протягом довгого часу дослідники вважали, що подібні елементи можуть бути причетні до появи раку або нестабільність хромосом. Разом з тим, у ході нового дослідження вчені встановили, що з плином часу активність цих елементів збільшується, викликаючи вікові хвороби та запалення.

Наголошується, що клітини людини виробили безліч механізмів, які дозволяють блокувати дію LINE1, разом з тим, подібні механізми стають менш ефективними з віком, що дозволяє відновити елементи LINE1.

З'ясувалося, що деякі копії LINE1 покидають ядро клітини і потрапляють в цитоплазму. Молекули, що знаходяться там і забезпечують захист від вірусів і ДНК, розпізнають ретротранспозони і викликають "помилкову тривогу" у вигляді запальних реакцій. Коли дослідники зменшили активність LINE1 у мишей за допомогою інгібіторів зворотної транскриптази здоров'я тварин покращилося, а запалення зменшилася.