Вчені виявили джерело довголіття у людей

Вчені виявили джерело довголіття у людей Вчені відкрили білок, який впливає на тривалість життя © nnm.me
На тривалість життя впливають мутації в білку р62.

Вчені заявили про те, що мутації в специфічному білку р62, пов'язаному із захистом від стресу, впливають на тривалість життя людини, повідомляє Phys.org.

Людський білок р62 необхідний для індукції аутофагії - процесу, при якому компоненти пошкодженої клітини видаляються з неї. Це потрібно для оновлення тканин і запобігання їхнього передчасного старіння.

Дослідники показали, що р62 активується при утворенні активних форм кисню (АФК) - сполук, що мають неспарений електрон і тому легко окислюють ДНК, білки та ліпідні мембрани. АФК є побічними продуктами дихання та інших процесів, що включають ланцюжок окисно-відновних реакцій за участю кисню. Хоча активні форми кисню можуть використовуватися для передачі важливих метаболічних сигналів, їхнє надмірне утворення призводить до окислювального стресу, який може призвести до загибелі клітини.

Експерименти продемонстрували, що генетично модифіковані плодові мушки, яким вводили ген р62 (який у них був відсутній), довше виживали в умовах стресу, ніж комахи дикого типу. Це вказує на те, що людський білок сприяв продовженню життя у предків людей, збільшуючи їхню стійкість до несприятливого середовища. Однак р62 не гальмував старіння у мушок, що говорить про існування інших, поки ще невідомих біохімічних механізмів у людини.

Раніше повідомлялося про те, що вчені знайшли білок, введення якого допоможе зупинити старіння. Випробування на мишах підтвердили, що введення в організм "омолоджуючого" білка помітно покращує фізичний стан тварин. Також у літніх гризунів різко знижувалися шанси померти від серцевих захворювань. Дане відкриття дає людям надію на те, що вони зможуть жити довше.