Знайдені ціанобактерії, яким не потрібне сонячне світло - Технології - dt.ua

Вчені виявили ціанобактерії на глибині 600 метрів

3 жовтня, 2018, 17:23 Роздрукувати

Бактеріям вдалося вижити без сонячного світла.

Ціанобактерії здатні вижити без сонячного світла © Naked Science

Міжнародна група вчених з Іспанії, Німеччини та США виявила тип ціанобактерій, яким вдається вижити на глибині 600 метрів за повної відсутності сонячного світла. Як повідомляє Naked science, як правило, ціанобактерії отримують енергію за допомогою фотосинтезу, тому їм необхідне сонячне світло.

Ціанобактерії є однією з найбільш давніх форм життя на планеті. Раніше дослідники припускали, що саме через них в атмосфері з'явився кисень, завдяки якому згодом розвинулися інші форми життя.

Вчені проводили дослідження в регіоні річки Ріо-Тінто в Іспанії, яка довгий час використовується в якості "дублера" Марса через червоний ландшафт, багатий залізними і сірчаними мінералами. Через схожість з Червоною планетою дослідники вивчали зразки каменів, зібрані над і під землею, щоб зрозуміти, яке життя може існувати в такому безплідний місці. Вчені виконали 613-метрову свердловину для вивчення каменів, що знаходяться глибоко під поверхнею. Так команда виявила ціанобактерії, що живуть в тріщинах у зібраних зразках.

Відкриття здивувало дослідників і вони повернулися до свердловини для отримання більших зразків і дотримуючись більш суворого протоколу. В результаті були виявлені групи ціанобактерій, що мешкають в повітряних кишенях каменів.

Щоб зрозуміти, як ціанобактерії змогли вижити без сонячного світла, команда вивчила їх під мікроскопом. Вони побачили, що в більшості випадків знайдені ціанобактерії були абсолютно такими ж, як їхні "кузени" на поверхні. При дослідженні повітря в кишенях вчені дізналися, що маленькі істоти поглинали водневий газ, як видно з знижених рівнів водню в місцях їх знаходження. Крім того, виявилося, що у фотосинтетичній системі у підповерхневих ціанобактерій є невелике "пристосування", що дозволило їм використовувати "запобіжний клапан" для виробництва енергії. Інші представники виду використовують його для випуску надлишкової енергії, щоб попередити перегрів при надмірному сонячному світлі.