Вчені виявили чорну діру, що стискається

Вчені виявили чорну діру, що стискається Після поглинання зірки чорна діра стиснулася © NASA
При поглинанні зірки чорна діра стиснулася в декілька тисяч разів.

Вчені з Массачусетського технологічного інституту під час спостереження за надмасивною чорною дірою помітили незвичайну особливість: поглинувши зірку, об'єкт почав стискатися. Як повідомляє Naked science, після поглинання зірки чорна діра стиснулася в декілька тисяч разів.

За словами дослідників, спочатку корона чорної діри (кільце з частинок, яке оточує її) MAXI J1820+070 була розміром приблизно зі штат Массачусетс, разом з тим, пізніше вона стиснулася до 10 кілометрів. Чорна діра в 10 разів масивніша за Сонце і в момент виявлення поглинала зірку.

"Ми вперше побачили ознаки стиснення корони під час певної фази еволюції спалаху. Корона досі являла собою таємницю, і наше розуміння її суті все ще хитке. Однак тепер є докази, що в структурі системи розвивається сама корона", - заявив один з дослідників Джек Стайнер.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили найяскравішу наднову зірку у Всесвіті. ASASSN-15lh у два рази яскравіша за зафіксований раніше максимум для наднових, в тисячі разів яскравіша за "нормальних" наднових і в 50 разів яскравіша за нашу галактику Чумацький Шлях.