Біля Чумацького Шляху знайдена незвичайна галактика - Технології - dt.ua

Вчені виявили біля Чумацького Шляху галактику-"привид"

14 листопада, 2018, 13:39 Роздрукувати

Галактика велика, але розріджена і тьмяна.

Біля Чумацького Шляху знайдена незвичайна галактика © NASA

Міжнародна група астрономів за допомогою телескопа Gaia виявила недалеко від Чумацького Шляху сліди великого і масивного об'єкта. Як повідомляє Naked science, дослідники описують цей об'єкт, що отримав назву Antlia 2 (Ant 2), як галактику-"привид", унікальну серед 60 інших галактик-супутників Чумацького Шляху.

Первісним завданням дослідження був пошук даних про змінні типу RR Ліри. Це досить поширені і давні зірки, характерні для стародавніх скупчень і зручні для вимірювання астрономічних відстаней. Кілька з них і вказали на присутність поблизу Галактики раніше невідомого сусіда.

Розташування об'єкта виявилося досить незручним: більшу частину часу він був прихований за порівняно щільною речовиною Чумацького Шляху. Дослідникам вдалося отримати знімки 100 червоних гігантів, які розташовуються в галактиці, після чого та зникла з очей.

Спостереження з Землі підтвердили, що зірки в Ant 2 рухаються пов'язаною групою, не сходячись з нашою Галактикою ближче 40 кілопарсеків (130 тисяч світлових років). Як і багато інших карликових галактик, Ant 2 — досить давня, а більшість її зірок — старі, невеликі і з низькою металевістю (вмістом елементів важче гелію). В поперечнику галактика досягає третини Чумацького Шляху і її можна порівняти з Великою Магеллановою хмарою.