Вчені виявили біля берегів Австралії загадкові підводні "дюни"

Вчені виявили біля берегів Австралії загадкові підводні "дюни" На дні океану виявлені загадкові структури © rnd-sale.ru
Вік структур оцінюється в 12 тисяч років.

Вчені заявили про виявлення на дні океану біля узбережжя Австралії загадкових піщаних структур, які були сформовані під час останнього льодовикового періоду. Як повідомляє Science Alert, на думку дослідників, дюни були утворені приблизно 12 тисяч років тому. Механізм, за допомогою якого вони проіснували так довго, все ще залишається загадкою для вчених, але вони припустили, що пухкі структури були перетворені на гірські породи перед зануренням під воду.

Дюни простягаються на відстань 70 кілометрів між островом Фрейзер і островом Моретон. Дослідники вважають, що в минулому вони виглядали так само, як піщані дюни, які покривають острів Фрейзер сьогодні. Разом з тим, дослідники заявили про відмінність між древніми дюнами і їхніми сучасними аналогами: більш давні структури міститься карбонат кальцію, який міг сприяти затвердінню піску. На думку вчених, в твердінні порід зіграла роль також дощова вода, після чого вони занурилися під воду.

Вперше свідоцтва присутності таких дюн були знайдені за допомогою сонара в ході експедиції до Великого бар'єрного рифу. Тепер же дослідники встановили, що дюни, висота яких досягає 10-15 метрів, дійсно знаходяться на глибині 60 метрів під водою.

Раніше вчені прийшли до висновку про те, що найглибші землетруси можуть виявитися сезонними явищами. За словами вчених, сезонна тенденція не спостерігається для дрібних землетрусів або невеликих поштовхів. Сезонними є землетруси магнітудою вище 7 балів і ті, що відбуваються на глибині понад 500 кілометрів. Причину такої поведінки землетрусів вчені пояснити не можуть.